۱۳ بهمن ۱۳۹۰، ۱۰:۳۹
کد خبر: 30793866
T T
۰ نفر

دماوند- استاد دانشگاه و حوزه امام صادق (ع) شهرستان دماوند گفت: امام خميني (ره) نه فقط احياگر انديشه ها و افكار ديني بود، بلكه دين را در عمل نيز براي مردم ماندگار ساخت.

به گزارش خبرنگار ایرنا از شرق استان تهران، 'حمید هاشمی' در نخستین شب از ایام الله دهه مبارك فجر در مراسم 10 شب، 10 سخنران كه به همت ستاد تبلیغات دهه فجر دماوند برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارك فجر و آغاز امامت امام عصر (عج) به جاودانگی دین اسلام در انقلاب اسلامی اشاره كرد.

این استاد دانشگاه و حوزه با بیان اینكه انسان ها ارزش داشته های خود را با محروم شدن از آن قدرشناسی می كنند، تصریح كرد: یكی از نعمت هایی كه خداوند متعال به انسان عطا می كند، نعمت دین است به ویژه آنكه این دین برپایه اسلام و فرامین الهی باشد.

وی با بیان آیات قرآن كریم مبنی بر تاكید خداوند به داشتن نعمت بزرگ دین و پاسداری از ارزش های دینی خاطرنشان كرد: دین یك سرمایه بزرگ است كه به انسان داده شده كه اگر از این سرمایه ارزشمند غافل شویم، به رشد و كمال انسانی دست نخواهیم یافت.

هاشمی، فطرت را شاكله وجود هر انسان ذكر كرد و گفت: دین در ضمیر انسان نهاده شد، اگرچه دین نشانه ای برای دیدن ندارد، اما اصل حقیقی آن در قلب آدمی است زیرا با وجود منكران در تمام اعصار باز پیام پیامبران و امامان ماندگار است.

وی در ادامه سخنان خود به ماندگاری و جاودانگی اندیشه انسان ها اشاره كرد و افزود: هر انسانی برای ماندن و جاودانه شدن، خود را از خطرها دور می سازد و حتی مكاتب بشری كه به دنبال رواج دیدگاه های نابودی در اندیشه های انسانی هستند، در حال فراموشی است.

وی به دغدغه های اخلاقی انسان در مكتب شیعه و دین مبین اسلام متفاوت از دیگر مكاتب و ادیان پرداخت و اظهار داشت: انسان ها به دنبال آرامش و امنیت هستند و از ظلم و ستم در هراسند؛ زیرا نبود وجدان انسانی و ستم است كه ایمان و اعتماد را از انسان ها سلب می كند.

وی نابودی و تضعیف مكاتبی با تفكر ستم و خیانت را حتمی و قطعی دانست و گفت: 60 سال تمام سوسیالیست شوروی سابق بدنبال توسعه و رواج انكار خداوند در افكار مردم بود، اما موفق نشد؛ زیرا آنچه پایدار و ماندگار می ماند، حقیقت است كه از دین مبین اسلام بر می خیزد.

هاشمی وجود بابركت امام راحل را در دوران پیروزی و قبل از آن نیز برای ملت ایران ذخیره الهی خواند و امام خمینی (ره) را مردی خدایی دانست و خاطرنشان كرد: امام (ره) با اندیشه های نابشان در برابر بحران شكل گرفته از سوی رژیم مسلح پهلوی كه در ترویج فرهنگ غرب و نابود كردن اندیشه های دینی به میان آمده بود، تمام قد ایستاد و تا پیروزی كامل به مبارزه ادامه داد.

استاد حوزه علمیه امام صادق (ع) دماوند ادامه داد: دشمن وابستگی ایران به كشورهای غربی را روز به روز توسعه داد و نگاه خدایی را از مردم ایران كمرنگ كرد، اما حضور رهبری فرزانه توانست تمام آن باورهای دینی و اعتقادی را كه تنها به مساجد و حسینیه ها ختم می شد، بسوی دلها روانه كند.

وی گفت: امام راحل دین را زنده و احیا كرد و مردم ایران نیز آگاهانه پذیرفتند، زیرا ریشه و اساس ایران و مردم آن بر اسلام و اندیشه های اسلامی پایه گذاری شده است.

تهرام/7246/1457/////
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست